Powered By Blogger

Translate

Počet zobrazení stránky

27. 10. 2012

Dálková silnice Plzeň - Moravská Ostrava /část 13/

Úsek Frenštát p.Radhoštem- Kunčice p.Ondřejníkem


Projekt zpracovala firma Podnikatelství staveb Ing. F. Dubina a O. Pazourek z Moravské Ostravy a která také samotnou stavbu  dne 28.10.1940 začala realizovat. Tak jako všechny obdobné stavby byla úředně zastavena dnem 20.8.1941 dle výnosu ministerstva veřejných prací čís.256/3-III/3-1941.
 Podařilo se mi získat projektovou dokumentaci,resp.její část, na projekt  III.dílu Km 12.160 - 15.200. Další část dokumentace, mapující zbytek úseku/ IV./ až k samotné obci Kunčice p.O. není k dispozici. Zde je tedy nutné se spokojit pouze s výsledky vlastního terénního průzkumu.
V současnosti je nehotové staveniště opuštěno, po části tělesa vede ovšem účelová komunikace.
Za poskytnutí černobílých snímků z 80-tých let děkuji p.Václavu Lídlovi.



Mapka obou popisovaných úseků / III.+IV./ 
Část úseku kolem města nyní slouží jako účelová komunikace.
Byla provedena výstavba některých mostů a propustí, ale prakticky všechny nebyly dohotoveny.







Začátek úseku je stanoven na hraně současné křižovatky v Km 12.160
Zhruba 100 m za ním se nacházejí torza dvou parabolických mostů/značeny zeleně/, zbytek /značen bíle/ nebyl postaven, resp.poválečná úprava na účelovou komunikaci vše zahladila.
Jednalo se o rourové propusti v Km 12.649 a 12.798 a klenuté propusti v Km 12.897 a 13.082




Začátek úseku v Km 12.160 v roce 2011















......a v 80- tých letech













Část projektu s umístěním obou parabolických mostů v Km 12.281 a 12.330
V této části úseku byl plánován i chodník.










Torzo parabolického mostu v Km 12.281 přes říčku Lubinu v roce 2012
















.....v 80-tých letech















Snímek z opačné strany
Z tohoto snímku je patrno, že byla dohotovena jen jedna parabola mostu. Druhou se již dostavět nepodařilo.
V 60-tých letech spojila oba břehy ocelová lávka


















Levá parabola není dostavěna, pouze založena

















































Most v projektu













Na projektu mostu je patrný oboustranný vyvýšený chodník













 
 Torzo parabolického mostu v Km 12.798 přes místní komunikaci.
Před několika lety poškodil klembu projíždějíci automobil. Opravitelná klemba byla i přes protesty místních obyvatel stržena












.... pohled ze stejného místa před třemi desetiletími















Pohled z druhé strany mostu














Na tomto snímku je ještě patrný nezarostlý nedokončený násep .Ten by byl v celém úseku minimálně o 2 m dosypán oproti současnému stavu.













Torzo opěry mostu
















Na hraně mostu se nachází cosi...snad jímka.













 
 Za mosty přechází těleso do zářezu se stoupáním jednoho procenta.
Těleso bylo po válce přehrazeno betonovou zdí se sběrným kanálem pro dešťovou vodu.










 
















Na konci zářezu je již těleso DS využíváno jako účelová komunikace.
Jak jsem již z počátku uvedl, byly v tomto prostoru navrženy rourové a parabolické propusti. Ty nejsou v současností díky rozsáhlým úpravám terénu v okolí patrné.
Proto zde dokládám alespoň jejich projektovém stádiu.







Projekt propusti v Km 12.897













Projekt propusti v Km 13.082




























 
DS v Km 13.100
směr ke Kunčicím p.O.










 
 












 
 
 DS v Km 13.800
 směr k počátku trasování






























V této části  je rozestavěn krásný klenutý most přes říčku Bystrá v Km 14.350, bohužel druhý v Km 14.42 se již nepodařilo ani založit. Velice pěkná parabolická propust v hustém lese v Km 15.114 ukončuje výčet realizovaných staveb v tomto úseku.



   
Km 13.933
A poslední již výše jmenovaná, ale nezrealizovaná parabolická propust











Km 14.350
Nedokončený parabolický most přes říčku Bystrá
Černobílé fotografie opět pocházejí z 80-tých let se sbírky p.Václava Lídla
Ač byl most rozestavěn v projektu, který vlastním o něm není ani zmínka

































































































































































Km 14.420
Jak jsem se již zmínil v tomto prostoru přes druhé rameno říčky Bystrá měl být postaven druhý obdobný parabolický most. Nebyl ani založen, pouze snad jak je patrno ze snímků bylo regulováno koryto říčky.











Na snímku z 80-tých let je ještě patrno nezarostlé těleso DS s viditelnou parabolou předchozího mostu/napravo na snímku/












Km 14.600
Těleso DS přechází místní komunikaci a postupně prochází průmyslovým areálem. Zde je těleso zničeno pozdější poválečnou výstavbou.


























Km 15.114
V náletovém lesíku za průmyslovým areálem je již opět násep tělesa patrný. Je dosypán na projektovanou výši a nachází se zde poslední postavená propust tohoto úseku.












Nádherný pohled na násep s propustí, dokud ještě nebyl zcela zarostlý















































V projektu je vidět tvar propusti ve stoupání s následným koncem stavebního úseku v Km 15.200










Km 15.200 Konec úseku
V 80- tých letech ještě byl patrný zářez tělesa DS.
Zářez ovšem již nebyl proveden na celou délku až k železniční trati vzdálené cca 0,4 km. Pokračoval by v levém oblouku až do údolíčka u železniční trati.
Nyní je již zářez zasypán a v tělese byl postaven RD /na horizontu. Nedodělaný zářez by se stáčel doleva až k železniční trati, kde by byl vybudován cca 50 m napravo od současného mostku/ viz snímek níže/ železniční podjezd.
 
Za železniční tratí je již opět těleso vybudováno ve velkém stupni rozpracovanosti a pravým táhlým obloukem napojuje na současnou silnici před obcí Kunčice. Čísla /1,2,3/ značí plánované mosty a propusti /4,5,6/. Tyto byly během let nahrazeny nevzhlednými napodobeninami.


   
Velice dobře patrmé těleso poblíž obce Kunčice pod Ondřejníkem



Z jiného pohledu










Napojení DS na současnou silnici za obcí


Pokračování :http://opevneni.blogspot.cz/2013/03/dalkova-silnice-plzen-moravska-ostrava.html